Črna statistika slovenskih cest: letos v prometnih nesrečah umrlo že 58 ljudi

Nekaj dni po tragični prometni nesreči na štajerski avtocesti, v kateri je umrlo pet ljudi, je policija spregovorila o prometni varnosti v Sloveniji. Letos je na naših cestah umrlo že 58 oseb, kar je 20 več kot v istem obdobju lani. Prihodnji teden se začenja akcija Hitrost.
Spomnimo, v sredo je huda prometna nesreča za več ur zaprla štajersko avtocesto pred počivališčem Tepanje proti Ljubljani.
41-letni voznik kombija je zaradi neprilagojene hitrosti trčil v zadnji del tovornjaka, ki je stal v koloni. V nesreči je umrlo pet ljudi, in sicer državljanke Ukrajine.
Iz Policijske uprave Celje so sporočili, da so vozniku v sredo odvzeli prostost. Zaradi suma storitve kaznivega dejanja povzročitev prometne nesreče iz malomarnosti ga bodo privedli k preiskovalnemu sodniku.
Danes, dva dni po hudi nesreči, je policija predstavila trenutno stanje na področju prometne varnosti v Sloveniji.
Letos je policija obravnavala okoli prometnih nesreč, kar je štiri odstotke manj kot v istem obdobju lanskega leta. A žal je na cestah umrlo že 58 oseb, kar je precej več kot v istem obdobju lani (38). "To kaže na to, kako tanka je meja med tem, ali nekdo umre ali je huje telesno poškodovan – včasih odločajo le malenkosti," je izpostavil Robert Vehovec iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi.
Iz navedenih statističnih podatkov je razvidno, da je največ umrlih v letošnjih prometnih nesrečah med vozniki enoslednih motornih vozil, in sicer 21 (18 voznikov motornih koles in 3 vozniki mopedov); v 12 primerih so ti vozniki prometno nesrečo povzročili sami. "Nekatere raziskave kažejo, da ima voznik motornega kolesa štirikrat več možnosti, da bo udeležen v prometni nesreči," je orisal Vehovec.
Ključna stvar, da smo v prometu varni, je prilagojena hitrost. Kar 45 odstotkov vseh smrtnih prometnih nesreč letos je bilo povezanih z neprilagojeno hitrostjo.
"Pomembno pa je tudi, da zna voznik motornega kolesa vnaprej predvideti, do kakšnih situacij lahko pride med samo vožnjo, in da ne presega svojih zmožnosti. Pomembno je, da je motorno kolo tehnično brezhibno, da je voznik v ustreznem psihofizičnem stanju in da se sploh ne odpravi na vožnjo, če je utrujen ali pod kakšnim drugim psihičnim pritiskom. Ugotavljamo namreč, da si veliko ljudi omisli motorno kolo, niso pa pripravljeni veliko investirati v opremo in še manj v treninge varne vožnje," je poudaril Vehovec.

Opozoril je tudi na pomen uporabe varnostnega pasu, tudi če sedimo v kombiju ali v avtobusu in tudi če gre le za kratko pot. Ponovil je vsem znano, a ne dovolj zakoreninjeno dejstvo, da varnostni pas rešuje življenja.
Po trenutnih podatkih je bilo 11 smrtnih prometnih nesreč povezanih tudi z vožnjo pod vplivom alkohola. Ker v poletnem času poteka veliko prireditev, na katerih se toči tudi alkohol, je Vehovec še pozval voznike, naj za volan sedejo le, če niso uživali alkoholnih pijač ali drugih prepovedanih substanc.
Prihodnji teden akcija nadzora hitrosti
Prihodnji teden (od 4. do 10. avgusta) bo potekala vseevropska akcija Hitrost. Na cestah bo več policistov, ki bodo izvajali meritve hitrosti. Cilj nadzora je, da umirijo hitrost in obrnejo negativni trend. Prav poletje je namreč najbolj kritični čas na cestah, saj je na naših cestah največ najrazličnejših udeležencev prometa, tujih voznikov in največ zgostitev prometa.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje